درگذشته روال به اینگونه بود که پس از ثبت شرکت ، مدیرعامل یا نماینده قانونی شرکت بعنوان امضاکننده دفاتر شرکت باید حضوری به اداره ثبت شرکت ها جهت احراز هویت مراجعه می کرد ، اما از 9 آبان 1400 دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پرداخت و احراز هویت ثبت شرکت ، تغییرات شرکت یا موارد مربوط نیست .
پرداخت حق الثبت و اخذ امضاء به صورت الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شرکت ها
نظر به اینکه کلیه مراحل ثبت شرکت و تغییرات به صورت الکترونیکی می باشد ، کلیه متقاضیان ثبت می بایست ابتدا درخواست خود را از طریق این سامانه به ثبت رسانیده و سپس نسبت به پرداخت حق الثبت و پس از آن امضای الکترونیکی سند پیش نویس آگهی یا اظهارنامه دفاتر و ... از طریق سامانه ثبت من اقدام کنند ، دقت داشته باشید که امضای الکترونیکی از دو روش اخذ توکن سخت افزاری از دفاتر اسناد رسمی یا توکن نرم افزاری در برنامه کلید ثبت که فعلا فقط برای گوشی های اندروید طراحی شده است امکان پذیر است ، در زیر راهنمای پرداخت و امضای الکترونیک در سامانه ثبت شرکت ها به صورت تصویری توضیح داده شده است در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید با ما تماس بگیرید .