در سالهای اخیر با توجه به شرایط ترافیک و اتلاف در وقت و هزینه های رفت و آمد، تقاضا برای خریدهای اینترنتی خیلی زیاده شده است، از همین رو کسب و کارهای مجازی به شدت افزایش پیدا کردن برخی در بستر سایت ، برخی اینستاگرام و سایر پیامرسان ها . اما متاسفانه آمارها حاکی از تعداد بالای کلاهبرداری ها از طریق فروشگاههای اینترنتی می باشد. به طور قطع در ایتدا باید همه نکات را قبل از ثبت سفارش بررسی کرد و از صحت اطلاعات مطمعن شد .
چه زمانی میتوانیم طرح شکایت کنیم ؟
- در قبال وجه دریافتی کالایی نفرستند .
- اصالت کالا ، اگر اصالت کالا قید شده باشد اما کالای فیک بفرستند .
- کالای معیوب بفرستند .
- اخذ هزینه نامتعارف.
- تاخیر در ارسال
به کجا شکایت کنیم ؟
- از طریق اینماد : اگر سایت اینترنتی باشد و اینماد داشته باشد . روی آیکون اینماد در سایت مورد نظر کلیلک کرده و هدایت میشوید به سامانه نماد اعتماد الکترونیکی ، سپس اطلاعات شخص و سایت را دقیقا میاورد و گزینه شکایت از کسب و کار را میزنیم (دقت فرمایید حتما باید ابتدا در سایت اینماد ثبت نام کنید تا بتوانید ثبت شکایت کنید ) .
- از طریق پلیس فتا : وارد سایت پلیس فتا شوید ، پس از عضویت در سایت ، از قسمت شکایت ، شکایت از سایت فروشگاهی را انتخاب و اطلاعات سایت و شرح موضوع را به همراه مستنداتی که دارید پیوست کنید و در آخر ثبت نهایی را انجام دهید .
- از طریق مراجع قانونی : که باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و ثبت شکایت کنید . (نکته : حتما باید قبلش ثبت نام ثنا انجام دهید )
- از طریق انحادیه کسب و کارهای مجازی : وارد سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی شوید و از اینجا اعلام شکایت کنید . اگر عضو اتحادیه نیستن گزینه عضو اتحادیه نیستن را بزنید و سپس دامنه سایت را وارد کرده و طرح شکایت کنید .