اخبار

ثبت

از تاریخ 15 آذر ماه 1402 سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری طی اقدامی و بدون اطلاع قبلی ، مرحله پست مدارک ( اظهارنامه پلمپ دفاتر و رسید پذیرش اینترنتی ) را حذف نمود و به جای آن مرحله امضای الکترونیک را جایگزین نمود و مراحل اخذ دفاتر تجاری به صورت زیر تغییر پیدا کرد :

مراحل جدید اخذ پلمپ دفاتر تجاری و مالیاتی

  1. ابتدا می بایست از سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری درخواست پلمپ دفاتر خود را ثبت بنمایید .
  2. پس از تایید نهایی و ثبت درخواست ، باید امضای الکترونیکی را انجام دهید ، ( نکته : امضا باید توسط شخص متقاضی انجام شود ، برای شرکتها عمدتا مدیرعامل مسئول این کار خواهد یود برای مشاهده مقاله آموزش امضای الکترونیکی اینجا کلیک کنید . )
  3. پس از امضای الکترونیک ، درخواست شما برای تایید کارشناس سازمان در کارتابل قرار خواهد گرفت .
  4. پس از تایید کارشناس ، هزینه دفاتر را پرداخت می کنید و دفاتر به آدرس شما یا شرکت شما ارسال می شود .

برای مشاوره تماس نگیرید ، ما فقط انجام میدهیم

برای ثبت سفارش آنلاین درخواست پلمپ دفاتر تجاری توسط گروه جهان ثبت اینجا کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید

09120045244

به گزارش جهان ثبت از سازمان امور مالیاتی ، دولت در لایحه بودجه سال 1403 مجموع درآمد مالیاتی را با رشد 49/8 درصدی 1100 هزار میلیارد تومان پیش ‌بینی کرد که این امر قرار است با تمرکز بر فراریان مالیاتی ، شناسایی مودیان جدید و در مقابل با مشوق‌های مالیاتی برای فعالان اقتصادی محقق شود و هیچ سختگیری مالیاتی به مردم وارد نخواهد شد

دولت سیزدهم هرچند شناسایی فراریان مالیاتی را به عنوان یکی از اولویت‏ های کاری دنبال می‌ کند ، اما در مقابل کاهش هفت درصدی نرخ مالیاتی از تولیدکنندگان را در راستای حمایت از فعالان اقتصادی در ۲ سال پیاپی اجرایی کرده است . همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و سکوها یکی دیگر از سیاست‏های حمایتی نظام مالیاتی است که دنبال می ‌شود .

لذا توصیه می شود با توجه به حمایت های مالیاتی دولت و مشوق هایی که در نظر گرفته شده افرادی که قصد شروع کسب و کار خود را دارند این موضوع تولیدی و دانش بنیان بودن شرکتشان را مد نظر قرار دهند .

برای ثبت سفارش آنلاین ثبت انواع شرکت اینجا کلیک کنید و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید :

09120045244

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری طی اطلاعیه ای اعلام کرد که از 12 بهمن ماه 1402 زمان ثبت شرکتها به دو ساعت کاهش خواهد یافت ، یادآور می شود در حال حاضر برای ثبت و تاسیس شرکت متقاضیان می بایست ابتدا درخواست خود را از طریق سامانه ثبت شرکتها با ارائه 5 نام درخواستی برای شرکت و تایید نام که معمولا دو روز کاری زمان خواهد برد و سپس افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس و سپس  پست مدارک و ورود شناسه مرسوله پستی در سامانه و گذراندن زمانی جهت بررسی پرونده درخواست ثبت شرکت در سازمان ثبت شرکتها و تایید و مرحله امضای الکترونیک و سپس پرداخت هزینه روزنامه حدود یک هفته کاری زمان می برد ، ظاهرا قرار است این زمان به دوساعت کاهش پیدا کند ، امید است با حذف مراحل پیچیده و غیرضروری و استعلامات آنلاین در امور ثبت ، این اقدام اداره ثبت شرکت ها گام مهمی در جهت تسهیل امور ثبتی باشد .

ضمنا طی این اعلامیه نصیری مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اعلام کرد که هر شرکت فقط میتواند بر اساس کد آیسیک فعالیت خود را ثبت کند ، مثلا : اگر شخصی قصد ثبت شرکت در زمینه لبنیات را داشته باشد می تواند تمام فعالیتهای مربوط به لبنیات و زیر شاخه های آن را درخواست دهد اما اجازه درخواست ثبت در موضوع فعالیت ساختمان سازی را ندارد .

سازمان ثبت شرکت ها طی نامه 1402/54306 مورخ : 1402/03/27 کلیه امور ثبتی در سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری که در وضعیت صدور آگهی باشند و تا حداکثر ۱8 روز کاری امور مربوط به پذیرش نهایی ، ورود کد مرسوله ، امضای الکترونیک و تایید آگهی آنها انجام نشود را بصورت خودکار رد می‌کند حتی اگه حق الثبت پرداخت شده باشد ، به نظر می رسد این اقدام در به حداقل رساندن مراجعات حضوری برای لغو درخواست های تاسیس و تغییرات گامی موثر باشد ، اما از طرفی افرادی که متقاضی ثبت باشند اما به هر علت در زمان مقرر امکان امضای الکترونیک و پردااخت روزنامه را نداشته باشند متضرر خواهند شد ، لذا کلیه متقاضیان ثبت برای آنکه به مشکل انجام مراحل ثبت مجدد و پرداخت هزینه های اضافه نشوند بایستی از مراکز و دفاتر حقوقی معتبر اقدام به انجام امور ثبتی خود کنند و حتما در کوتاه ترین زمان ممکن امور ثبتی خود را به انجام برسانند ، محدوده زمانی رد درخواست ها در سامانه ثبت شرکت ها به شرح زیر است :

  • مهلت زمانی پذیرش موقت ثبت تاسیس و یا صورتجلسه تغییرات تا پذیرش نهایی 18 روز .
  • مهلت زمانی پذیرش نهایی صورتجلسه تغییرات تا ورود کد مرسوله پستی 5 روز .
  • مهلت زمانی ورود کد مرسوله پستی تا پذیرش و ایجاد صورتجلسه در مرجع ثبت شرکتها 8 روز .
  • مهلت زمانی از تایید نقص توسط مدیر تا پذیرش رفع نقص در مرجع ثبت شرکتها 15 روز .
  • مهلت زمانی از تایید آگهی توسط مدیر تا تایید آگهی توسط ذی سمت در مرجع ثبت شرکتها 15 روز .

برای مشاوره امور ثبتی و انجام کلیه امور ثبتی با کارشناسان ما در جهان ثبت تماس بگیرید

09120045244

یکشنبه, 23 مهر 1402 10:21

شرایط ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در دبی ، شما می بایست مدارک و شرایط لازم را داشته باشید و مثل همه قوانین دیگر ، قوانین ثبتی کشور مورد نظر را رعایت بفرمایید ، در این مقاله سعی داریم به صورت مختصر مدارک و شرایط لازم برای این کار را توضیح دهیم .

مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی

  • کارت ملی و شناسنامه اعضا ( حداقل دو نفر )
  • پاسپورت برای همه اعضا و سهامداران
  • شماره همراه به نام اعضا
  • سرمایه اولیه شرکت مشخص باشد
  • میزان سهام هر شخص چقدر باشد 
  • دارندگان حق امضا چه کسانی باشند
  • مشخص شدن نوع فعالیت شرکت

نکته : برای بعضی از فعالیتها داشتن لایسنس ضروری است ، لایسنس همان مجوز فعالیت در کشوری است که قصد ثبت شرکت در آن را دارید .

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان در کلیه امور ثبتی اعم از ثبت شرکت و تغییرات آن ، ثبت برند و لوگو ( علامت تجاری ) و ... با کارشناسان ما در جهان ثبت تماس بگیرید

09120045244

طی آخرین اعلام سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در مهرماه سال جاری 1402 ، کلیه متقاضیان ثبت موسسات آموزشی و تغییرات موسسات آموزشی برای انجام کلیه امور ثبتی ،  حتما زمان ارسال درخواست سیستمی باید نامه ای از اداره کل آموزش و پرورش استان خود خطاب به اداره ثبت شرکتهای مربوطه جهت صدور اجازه ثبت تاسیس یا تغییرات موسسه آموزشی به متقاضی با مشخصات کامل و مهر و امضای معتبر سازمان با شماره نامه و تاریخ ارسال شود در غیر اینصورت امکان ثبت نیست و درخواست رد می شود .

لذا قبل از انجام کار ثبت درخواست سامانه ای می بایست به دریافت نامه مذکور از ارگان مربوطه اقدام بنمایید تا مراحل انجام امور ثبتی شما سریعتر پیش برود .

برای انجام کلیه امور ثبتی خود و مشاوره در این زمینه و کل زمینه های دیگر ( ثبت انواع شرکت و موسسات و تغییرات آنها ) با ما تماس بگیرید

09120045244

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی ، کلیه مشمولین ارزش افزوده می بایست برای ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فص تابستان تا 15 مهر ماه سال جاری 1402 اقدام کنند ، با توجه به اینکه تعدادی از مشاغل طبق آخرین بخشنامه های سازمان امور مالیاتی جزو لیست مشمولین ارزش افزوده قرار گرفتند برای اطلاع از اینکه شما نیز جزو این مشمولین هستید یا خیر مقاله مربوطه را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمایید .

چه کسانی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند سال 1402

کلیه مشمولین باید ارسال اظهارنامه مالیاتی را جدی بگیرند و حتی در صورتی که فعالیتی نداشتید نسبت به ارسال و اظهار آن اقدام کنید تا مالیات برای شما علی الرأس نشود ( درصورتی که اقدام به ارسال اظهارنامه نکنید کارشناس سازمان امور مالیاتی متناسب با فعالیت شما و میزان کارکرد در صنف و فعالیت مربوط به شما مالیات تعیین می کند و شما ملزم به پرداخت خواهید بود ) .

جهت اطلاعات بیشتر و ارسال اظهارنامه مالیاتی و جلوگیری از علی الرأس شدن مالیات و جرائم مالیاتی با ما تماس بگیرید 

09120045244

سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد مهلت بخش نامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ تمدید شد .

 تمدید این بخش نامه با توجه به درخواست‌های متعدد و در جهت تکریم مودیان مالیاتی انجام شده است ، بخش نامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی سال 1402 در زیر آمده است :

01bakhshoodegi02bakhshoodegi03bakhshoodegi04bakhshoodegi05bakhshoodegi

 

 

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی مشمولین جدید به لیست افرادی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند اضافه شدند که این افراد از ابتدای مهرماه ملزم به ثبت نام و اجرای این قانون و پرداخت مالیات مربوطه هستند ، یادآور می شود کلیه اشخاصی که مشمول پرداخت این مالیات هستند بایستی تا 15 روز بعد از پایان هر فصل اقدام به ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده آن فصل بنمایند ، مثلا برای ارزش افزوده فصل تابستان تا پانزدهم مهرماه مهلت باقیست و درصورت عدم ارسال اظهارنامه مشمول جرائم مالیاتی خواهند شد ، لیست این افراد در ادامه ذکر شده .

arzeshafzoode1402

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی برای مشمولین جدید ارزش افزوده

به موجب ماده ( ۱۳ ) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/03/02، از آنجایی که تا زمان راه‌اندازی کامل سامانه مودیان ترتیبات ثبت نام حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ می‌باشد ، لذا بنــا بــه اختیــارات حاصــل از مقــررات مــاده ( 18 ) قــانون مالیــات بــر ارزش افــزوده مصوب 1387/02/17، كلیه فعالان اقتصادی كه براساس شرایط فراخوان‌های مراحل اول تا نهم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون مشمول اجرای این نظام مالیاتی نشده‌اند ، در صورت اشتغال به فعالیت‌های زیر با هر میزان فروش یا درآمد ، مشمول مرحله دهم ثبت نام محسوب و مکلف به اجرای مقررات قانون از ابتدای دی ماه سال 1402 خواهند بود .

arzeshafzoode02

اسامی مشمولین جدید مالیات بر ارزش افزوده

  1. فروشندگان حیوانات خانگی شامل سگ ، گربه ، ماهی و پرنده زینتی و حیوانات وحشی و کلیه مراکز درمانی، بیمارستانها و کلینیکهای دامپزشکی و تمامی ارائه دهندگان هرگونه خدمات به این حیوانات
  2. فروشندگان انواع غذا، لوازم و تجهیزات حیوانات خانگی موضوع بند ( 1 ) فوق از قبیل پت شاپ ها ( فروشگاه لوازم حیوانات خانگی )
  3. فروشندگان انواع ادوات و آلات موسیقی از هر نوع
  4. فروشندگان انواع لوازم آرایشی ، تجهیزات آرایشگاهی و آرایشی ، عطر و ادکلن
  5. ارائه دهندگان خدمات اخذ پذیرش تحصیلی و مشاوره و راهنمایی در امور تحصیلی خارجی
  6.  ارائه دهندگان خدمات ماساژ از هر نوع
  7.  ارائه دهندگان خدمات طرح و نقشه بهره برداری از معادن و مشاوره فنی، حفاری، آتشباری و انفجار معدن
  8.  صاحبان آتلیه های عکس و فیلم
  9.  ارائه کنندگان خدمات مربوط به برگزاری سمینار ، همایش ، کنفرانس ، جشنواره ، گردهمایی و انواع مراسم
  10.  فروشندگان انواع عینک آفتابی و لنزهای تماسی
  11.  فروشندگان انواع ضایعات فلزی
  12. فروشندگان قهوه ، کاکائو ، نسکافه ، پودر و خمیر حاصل از آنها
  13.  فروشندگان انواع لوازم و تجهیزات حفاظتی از قبیل دزدگیر

جهت انجام امور ثبتی و امور مالیاتی با ما تماس بگیرید

09120045244

گزارش ها حاکی از آن است که هزینه های دولتی شامل : حق الثبت و هزینه آگهی های ثبتی ( چاپ آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار ) از اول شهریور ماه 1402 افزایش حدود 20 درصدی داشته است .

لازم به ذکر است که هزینه خدمات در جهان ثبت به صورت صفر تا صد و با لحاظ کل هزینه های دولتی می باشد و انجام می شود .

چاپ آگهی ثبتی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران برای موارد زیر الزامی است :

  • تاسیس شرکتها و موسسات غیر تجاری
  • تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری ( به استثنای موارد ذکر شده در قانون تجارت که نیازی به چاپ آگهی نیست )
  • ثبت برند و لوگو ( علامت تجاری )
  • ثبت طرح صنعتی
  • ثبت اختراع و کلیه موارد مربوط به مالکیت معنوی

برای انجام کلیه امور ثبتی با تضمین قیمت و کیفیت با ما تماس بگیرید

09120045244

 

جهت دریافت تخفیف و مشاوره

عدد  4  را به شماره  09120035133  ارسال کنید

 

درباره ی مرکز ثبتی و حقوقی جهان ثبت جهان ثبت یکی از مراکز وابسته به شرکت ارتباطات الکترونیک سهامی خاص است. این مرکز انجام امور اداری ثبت و تغییرات شرکت، موسسه، برند، لوگو و علائم تجاری را انجام می دهد. آدرس دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت جنب مسجد الرسول

ارائه خدمات در سراسر کشور - شماره ثبت 2448 و 454575 ،  شناسه ملی :  14004072938

جهت تماس با ما اینجا کلیک کنید  ( یا به 09120035133 پیامک دهید )