اخبار

ثبت

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد : اشخاص حقوقی که در سامانه اطلاعات اشخاص حقوقی کدپستی اشتباه یا غیر معتبر وارد کرده اند و یا سایر اطلاعات آنها به روز نشده باید ظرف مدت دو ماه از تاریخ 11 تیرماه 1401 نسبت به تصحیح و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند ، در غیر اینصورت به استناد ماده 7 آیین نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی ، شناسه ملی شخص حقوقی تا زمان تعیین تکلیف تعلیق خواهد شد .

طبق اطلاعیه جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، تمدید مهلت تعلیق شناسه های ملی اشخاص حقوقی فاقد کدپستی معتبر تا دو هفته دیگر از تاریخ 19 شهریور انجام شد ، لازم به ذکر است که در مهلت جدید اقدامات لازم توسط اشخاص حقوقی مذکور باید انجام گیرد .

برای اینکه متوجه شوید که کد پستی شما اعتبار دارد یا خیر شناسه ملی شرکت را در اینجا وارد و استعلام بگیرید .

talighesherkat

چهارشنبه, 11 خرداد 1401 16:36

نقل و انتقال قهری - فوت اعضای شرکت

درصورتی که یکی از اعضای شرکت فوت کند و در شرکت سهام داشته باشد باتوجه به اینکه تمام اموال متوفی به وارثین منتقل می شود ،  وراث باید این اقدامات را انجام دهند :

1- با مراجعه به اداره مالیات و دارایی مبلغ قانونی مالیات بر ارث را پرداخت کنند

2- سپس با مراجعه به شواری حل اختلاف گواهی حصر وراثت را دریافت کنند

3- در گواهی انحصار وراثت نحوه تقسیم اموال بین وراث تعیین شده و سهام متوفی هم به همان نسبت بین وراث تقسیم می شود 

4- در مرحله بعد سهامداران شرکت باید به همراه وراث متوفی ، صورتجلسه ای مبنی بر انتقال سهام متوفی تنظیم کنند 

5- در نهایت گواهی نقل و انتقال قهری سهام بعلاوه صورتجلسات مربوطه بعلاوه کپی برابر اصل گواهی مالیات بر ارث بعلاوه کپی برابر اصل برگه انحصار وراثت را به اداره ثبت شرکتها ارسال کنند.

جهت انجام هر گونه تغییرات شرکت اینجا کلیک کنید .

ghahri

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می بایست اظهارنامه مالیاتی خود را حداکثر تا پیان خردادماه تسلیم کنند در این میان اشخاصی هستند که هیچگونه فعالیتی در سال مالی گذشته نداشتند این افراد نیز باید عدم فعالیت خود را به اداره مالیات اعلام کنند

نمونه نامه عدم فعالیت برای اشخاص حقیقی  و حقوقی در ذیل آمده :

نمونه نامه عدم فعالیت  به اداره مالیات برای اشخاص حقیقی :

بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان امور مالیاتی با سلام احتراما بدین وسیله اعلام می‌دارد اینجانب ................... با کلاسه پرونده……………….. از تاریخ……………… تا تاریخ ……………… هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته و عدم فعالیت خود را اعلام می‌دارد. مراتب جهت اطلاع و درج در پرونده مالیاتی حضورتان ایفاد می گردد.

مهر و امضاء

نمونه نامه عدم فعالیت  به اداره مالیات برای اشخاص حقوقی :

بسمه تعالی

ریاست محترم امور مالیات با سلام احتراماً بدینوسیله اعلام میدارد شرکت ………………… به شماره ثبت ……………… و کلاسه پرونده ………….. از تاریخ ………… هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته و عدم فعالیت خود را اعلام میدارد.مراتب جهت اطلاع و درج در پرونده مالیاتی حضورتان ایفاد می گردد.

مهر و امضای مدیرعامل شرکت

درصورتی که نیاز به ارسال اظهارنامه صفر و یا تنظیم نامه عدم فعالیت دارید با ما تماس بگیرید کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن کار شما را انجام خواهند داد .

برای دریافت کارت بازرگانی باید ابتدا وارد سامانه جامع تجارت ایران شوید و بعد نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنید در مرحله بعد باید حساب کاربریتان را فعال کنید .

به این منظور  به دو روش زیر می توانید اقدام کنید :

  1.  از طریق ارسال پیامک تایید به شماره همراهتان و ارسال کد تایید
  2. از طریق کد ussd 

فعالسازی حساب کاربری برای اخذ کارت بازرگانی از طریق کد ussd 

1- ابتدا کد دستوری #7777*4*را در تلفن همراه خود وارد کنید

2- گزینه اول ( سامانه تجارت ) را انتخاب کنید

3- باز هم گزینه اول و ( عملیات پایه سامانه جامع تجارت ) را انتخاب کنید

4- با توجه به فرآیند مورد نظر یکی از گزینه ها رو انتخاب کنید : ( بازیابی رمز عبور ، ورود با رمز دو عاملی ، ثبت نام / تکمیل ثبت نام و یا تغییر شماره همراه )

5- کد ملی خود را وارد کنید

6- دکمه ارسال را انتخاب کنید و تمام 

همچنین شما می توانید برای انجام این کار و یا مشاوره در این زمینه و اخذ کارت بازرگانی در کوتاهترین زمان ممکن با ما تماس بگیرید .

cartbazargani

ثبت شرکتها از سال 1399 اجباری بودن گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت و موسسه را برداشته است مگر در موارد خاص نیازی نیست ، آن هم در صورت نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه زمان انجام ثبت خود سازمان به متقاضی اعلام میکند که برای چه اشخاصی گواهی عدم سوء پیشینه گرفته شود و الزامی است .

جهت دریافت گواهی عدم  سوء پیشینه ، خودتان می توانید مستقیما اقدام کنید و یا با کارشناسان ما در جهان ثبت ارتباط بگیرید از طریق شماره های تماس موجود در سایت تا کار شما در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود .

 

sooepishine

شنبه, 17 ارديبهشت 1401 09:53

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی 1400

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی صاحبان مشاغل می بایست اظهارنامه مالیات 1400 را حداکثر تا پایان خرداد ماه سال جاری به صورت الکترونیکی تسلیم کنند تا بتوانند از معافیتهای مالیاتی بهره مند شوند .

برای ورود به درگاه سازمان امور مالیاتی اینجا کلیک کنید ، لازم به ذکر است این مهلت تا 15 تیرماه 1401 تمدید شد . 

طبق آخرین خبر بار دیگر مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل و نیز ارسال فرم تعیین مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم تا پایان تیرماه تمدید شد .

 

ezharname1400

 

 

 

سازمان امور مالیاتی کشور طی اقدامی به منظور تسهیل دریافت خدمات مالیاتی برای مودیان محترم و عموم مردم اعلام کرد که فرآیند انجام کاراستعلام ممنوع الخروجی به دلیل بدهی مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور، به نشانی My.tax.gov.ir امکانپذیر شد . برای این منظور کافیست وارد سامانه سازمان امور مالیاتی شوید و با وارد کردن اطلاعات از جمله کد ملی از ممنوع الخروج بودن و یا نبودن خود اطمینان حاصل کنید .

estelamemammnoo

 

با توجه به اختیارات حاصل از مفاد تبصره 1 ماده 219 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی 31 تیر ماه 1394 ، از 18 اردیبهشت ماه 1401 تنها اعتراضاتی قابل رسیدگی می باشند که از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی در زمان اعلام شده به ادارات کل امور مالیاتی ارایه شوند و دیگر موارد که از طرق دیگر ارسال می شوند مورد رسیدگی قرار نخواهند گرفت. آدرس سایت اداره مالیات https://tax.gov.ir

 

eterazemalyat

 

 

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی اقدامی به منظور ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی از اسناد کاغذی و ایجاد شرایط لازم برای مشاهده آگهی های صادره انواع اشخاص حقوقی در سامانه استعلام آگهی های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دسترسی به هرگونه مستند گواهی های فوق الذکر در سامانه : https://agahi.ssa.ir انجام می شود بنابراین متقاضیان بعد از طی مراحل پرداخت حق الثبت و تایید ذی سمت به سامانه ذکر شده مراجعه کنند ، سپس می توانند شماره مکانیزه وارد شده در قسمت سمت راست و بالای نامه اداره ثبت را در سامانه روزنامه رسمی وارد و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه و سپس مشاهده آگهی خود اقدام کنند .

 

daryafteinterneti

مقام معظم رهبری امسال را با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری نمودند ، قطعا این موضوع بیش از هر چیز اهمیت تولید داخل را روشن می کند ، همچنین واژه دانش بنیان که در نامگذاری سال به کار گرفته شده نقطه عطفی برای نهادهای تولیدی در کشور است که آنها را به سوی بهره مندی از دانش بومی و موجود در کشور تشویق می کند ، با ذکر این نکته که تسهیلات خوبی برای ثبت شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

از جمله این تسهیلات می توان به امکان ثبت شرکت با کد پستی و آدرس مسکونی اشاره کرد : طبق بند الف ماده 6 قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب 1401 و عطف به نامه شماره 13101 مورخ 18 خرداد 1401 مقرر شد آن دسته از شرکتهای دانش بنیان که به صورت رسمی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شوند می توانند از کلیه شرایط و ضوابطی که برای اماکن اداری درنظر گرفته شده است بهره مند شوند .

درخواستهای شرکتهای محترم دانش بنیان از طریق سامانه دانش بنیان  و ارائه معرفی نامه رسمی از معاونت علمی و فناوری خطاب به شهرداری محل فعالیت امکانپذیر خواهد بود .

برای ثبت شرکت دانش بنیان با کارشناسان ما در جهان ثبت تماس بگیرید .

 

 

daneshbonyan

 

 

 

 

صفحه9 از9

 

جهت دریافت تخفیف و مشاوره

عدد  4  را به شماره  09120035133  ارسال کنید

 

درباره ی مرکز ثبتی و حقوقی جهان ثبت جهان ثبت یکی از مراکز وابسته به شرکت ارتباطات الکترونیک سهامی خاص است. این مرکز انجام امور اداری ثبت و تغییرات شرکت، موسسه، برند، لوگو و علائم تجاری را انجام می دهد. آدرس دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت جنب مسجد الرسول

ارائه خدمات در سراسر کشور - شماره ثبت 2448 و 454575 ،  شناسه ملی :  14004072938

جهت تماس با ما اینجا کلیک کنید  ( یا به 09120035133 پیامک دهید )